هفت روش کمتر شناخته شده برای استفاده حداکثری از دستگاه تصفیه آب


در پیش تصفیه، آلاینده های بیولوژیکی، مواد شیمیایی و سایر مواد از آب حذف می شوند. پیش تصفیه ممکن است شامل افزودن مواد شیمیایی برای کنترل رشد باکتری ها در لوله ها و مخازن (پیش کلره) و مرحله ای باشد که شامل فیلتراسیون شنی است که به ته نشین شدن جامدات معلق در کف مخزن ذخیره کمک می کند. اسمز معکوس، تقطیر خلاء، تقطیر فلش چند مرحله ای، انجماد- ذوب، و الکترودیالیز برای تصفیه آب شور اهمیت بیشتری پیدا می کنند. این روش ها شامل جوشاندن، فیلتر کربن فعال دانه ای، تقطیر، اسمز معکوس و تقطیر غشایی تماس مستقیم است. به عبارتی دیگر اسمز معکوس به معنای مجبور کردن عبور آب آلوده از طریق یک غشا (به طور مؤثر، یک فیلتر بسیار ظریف) تحت فشار است، بنابراین آب از آن عبور میکند اما آلودگیها در آن باقی میمانند. 5 فیلتر UV هر سال شهروندان بسياري را در تنگنا قرار مي گيرند. سایز این فیلتر نیز گفتهشده است. علاوه بر مصارف شرب و خانگی، صنایع نیز مقادیر قابل توجهی آب مصرف می کنند. فن آوری های نمک زدایی که نمک ها و مواد معدنی را از آب دریا حذف می کند، برای تولید آب آشامیدنی مناسب برای مصارف شرب و خانگی در حال ظهور است.


در مناطق خاصی از جهان که به خرید تصفیه آب دسترسی ندارند، باید از روش های جایگزین تصفیه استفاده شود. برای جلوگیری از این خطرات، برخی از تصفیه خانه های آب به جای کلر از ضد عفونی کننده ازن، اشعه ماوراء بنفش یا پراکسید هیدروژن استفاده می کنند. انتخاب یک دستگاه پاک کننده آب بر اساس مدل، فناوری و میزان آب مورد نیاز خانواده شما معمولاً انجام میشود. خیلی از مردم عادی هنگامی که صحبت از دستگاه پاک کننده و تصفیه کننده آب میشود، دلیل نیاز خود به این وسیله را مزه بد آب میدانند و یا برخی دیگر بیان میکنند که میخواهند املاح معدنی (که اصطلاحاً به آن سختی آب یا TDS گفته میشود!) را کاهش دهند. علاوه بر آن ها، 3 فیلتر دیگر وجود داشت که با توضیحات شما کاربرد 2 عدد از آن ها رو متوجه شدم (قلیایی و مینرال) ولی متوجه کاربرد و محل قرار گیری فیلتر سوم با نام ultrafiltration نشدم. آلودگیهای غیر، که در تولید آبمعدنی و آشامیدنی محتمل است در دستگاه تصفیه آب خانگی وجود ندارد. امروزه با پیشرفت، تکنولوژی، برندها و شرکت های بسیاری اقدام به تولیدِ انبوه و متنوع دستگاه تصفیه آب خانگی نموده اند، اما تجربه و بررسی ها نشان میدهد که در مقایسه ی کیفیت، کمپانی های تایوانی پرچم دار بوده و شرکت هایی همچون آکواکلاسیک، سافت واتر، آکوا و سی سی کا متقاضیانِ بیشتری دارند.


پیش از بررسی تاثیر دلار بر تصفیه آب، بهتر است تا با اجزای این دستگاه آشنا شویم تا بهتر دلیل این افزایش قیمت ها را درک کنیم. در طی این مرحله، کربنات سدیم به آب اضافه میشود تا کربنات کلسیم را که یکی از اجزای اصلی پوستههای موجودات دریایی است و یک ماده فعال در آهک کشاورزی است، خارج کند. بعضاً حتی در بین بعضی از همکاران هم دیده میشود که به علت عدم مطالعه، آموزش حرفهای و آکادمیک در رشتهی تصفیه آب،اظهارنظرهای بسیار غیرحرفهای و غیراصولی انجام میشود. پس از ارتباط تلفنی با دفتر فروش و ارائه ی مشخصاتی از قبیل شماره تلفن همراه و ثابت ، آدرس و نام دستگاه آب شیرین کن مورد نظر به اپراتور ، ثبت سفارش نموده و پس از مدت کوتاهی از دفتر خدمات ، هماهنگی های مربوط به زمان ارسال و نصب دستگاه ، انجام میگیرد. تلاشهای زیادی برای مقرونبهصرفه و مقرونبهصرفه کردن روشهای نمکزدایی در حال انجام است. هرکدام از مواد مضری که نام برده شد به مقدار بسیار کمی در آب شهری وجود دارند که با دیدن یا چشیدن آب قابل تشخصی نیستند و تنها با آنالیز و تجزیه آب میتواند از وجود آنها مطلع شد. شما می توانید با توجه به مکان مورد نظرتان و همچنین ظرفیتی که دارید دستگاه تصفیه آب کوچک یا بزرگ را انتخاب نمائید. 


چرا در حوزه تولید انواع لوازم خانگی نیاز به انرژی در نمک زدایی مورد توجه قرار گرفت. به عنوان یک فرآیند جداسازی در بسیاری از صنایع تولید آب تصفیه(آب شرب یا آب آشامیدنیها)، تصفیه پسابها، صنعت پرورش دام، صنعت پرورش طیور(مرغداریها)، صنعت کشاورزی، آب ورودی کولینگ تاورها، دیگهای بخار(boiler)، آب استفاده در نازلهای مه پاش، صنایع غذایی، دارو سازی، پزشکی و غیره استفاده میشود. در نظر داشته باشید از مزایای دستگاه های کامپکتی و یا کیسی ، داخل محفظه بودن فیلترها ، قابلیت نظافت آسان و حجم کم آن ها میباشد. مثلاً در برخی از دستگاهها از دو ممبران استفاده میشود و در مرجوع دستگاه دارای ۷ فیلتر میشود اما ازنظر مراحل، شش مرحلهای بهحساب میآید. مثلاً اگر دستگاه تصفیه آبی ۶ فیلتر داشته باشد به آن دستگاه تصفیه آب شش مرحلهای میگویند. هر انسانی می تواند تا چند هفته بدون غذا زنده بماند اما اگر آب به او نرسد بدن بیشتر از چند روز مقاومت نخواهد کرد.


*آدرس سایت و شماره تماس های ما:

https://abineco.ir

02144741638

02144704559

09127122764


[ بازدید : 16521 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 13 اسفند 1401 ] [ 9:28 ] [ تیتر نوشت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر