یک فشار سنج



گیج فشار یکی از انواع تجهیزات صنعتی است که در صنایع و کارخانجات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات صنعتی بسیار متنوع بوده و در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده از همه آنها با سهولت کار، افزایش سرعت کار و دوری از خطرات در محیط های صنعتی سازگار خواهد بود. گیج فشار یکی از کوچکترین تجهیزات صنعتی است که اکثر صنایع به آن نیاز دارند و باید داشته باشند. هدف از استفاده از این دستگاه جلوگیری از خطرات در محیط صنعتی و بررسی عملکرد دستگاه های مختلف می باشد. در بخش های بعدی به این ابزار از جنبه های مختلف نگاه خواهیم کرد.


گیج فشار چیست؟

گیج فشار که با نام های فشارسنج، مانومتر یا فشار سنج نیز شناخته می شود، دستگاه کوچکی است که برای اندازه گیری فشار مایعات و گازها در صنعت استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی به شمار می رود. این ابزار بسیار پرکاربرد است و می تواند در مدل ها و انواع مختلف برای صنعت تهیه شود و برای ایجاد موقعیت مناسب باید از فشار سنج مناسب برای هر صنعتی استفاده کرد. به طور کلی فشار سنج ها به 4 گروه خشک، روغنی، دستی و دیجیتال تقسیم می شوند و هدف ما از ایجاد این مقاله بررسی انواع مانومتر خشک و روغنی است.


فشارسنج خشک چیست؟

گیج فشار خشک نوعی گیج فشار است که داخل آن هیچ ماده یا آبی برای اندازه گیری فشار وجود ندارد. این نوع اندازه گیری فشار به طور گسترده در صنعت و خدمات عمومی استفاده می شود.

گیج فشار روغن چیست؟

ظاهر گیج فشار روغن شبیه گیج خشک است با این تفاوت که پر از آب است و مایع داخل آن معمولاً گلیسیرین یا سیلیکون است. استفاده از این سیالات در داخل گیج فشار روغن زمانی که فشار توسط این دو مدل گیج کنترل می شود شرایط متفاوتی را ایجاد می کند.


ابزار اندازه گیری

تفاوت بین روغن و گیج خشک چیست؟

تفاوت اصلی بین اندازه گیری فشار روغن و خشک را می توان به شرح زیر مشاهده کرد:

دقت در اندازه گیری فشار

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو نوع اندازه گیری، تفاوت در اندازه گیری فشار است. گیج فشار خشک در اندازه گیری فشار نسبت به مانومتر روغن دقت کمتری دارد و نمی تواند فشار محصول را به دقت نشان دهد. در حالی که مانومتر روغن فشار را با فشار بالا اندازه گیری و نشان می دهد.

اندازه گیری لرزش سوزن

لرزش نشانگر مانومتر نیز از دیگر تفاوت های مانومتر خشک و روغنی است. فشار سنج خشک که حاوی مایع نیست لرزش بیشتری در دست دارد که دقت اندازه گیری فشار را کاهش می دهد.دقت بهبود یافته است زیرا مایع موجود در این فشارسنج لرزش ها را دفع می کند.

رطوبت و گرد و غبار را کاهش دهید

مانومترهای خشک و روغن از نظر کاهش رطوبت و گرد و غبار نیز با هم تفاوت دارند، زیرا مانومترهای روغن به دلیل وجود روغن هنگام استفاده در محیط های مرطوب و گرد و غبار می توانند رطوبت و گرد و غبار صفحه را کاهش دهند. مانومتر خشک نمی تواند این کار را انجام دهد و استفاده از آن در محیط مرطوب و گرد و غبار به سرعت به صفحه نمایش آسیب می رساند.

مقدار اندازه گیری فشار

گیج روغن و گیج خشک هم از نظر قیمت با هم تفاوت دارند و هزینه خرید آنها یکسان نیست و با توجه به اینکه گیج های روغن دقت بیشتری دارند و به صورت حرفه ای کار می کنند معمولا قیمت بیشتری دارند و باید هزینه بیشتری برای آنها پرداخت کنید.

صبر و شکیبایی

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع فشارسنج که باید به آن اشاره کنیم تفاوت در دوام است. از آنجایی که گیج‌های فشار روغن می‌توانند اصطکاک حرکت سوزن را در مزرعه کاهش دهند، عمر و دوام آن‌ها بیشتر از فشارسنج‌های خشک است و می‌توان از آن‌ها برای مدت طولانی در صنایع مورد نظر استفاده کرد. با این حال، ارائه یک فشار سنج روغن می تواند هزینه ها را در دراز مدت کاهش دهد.


گیج فشار روغن خوبه یا خشک؟


با توجه به تفاوت گیج های فشار روغن و خشک که در قسمت های فوق به آن اشاره کردیم، می توان گفت که مانومترهای روغن گزینه بهتر و مناسب تری برای صنایع مختلف هستند و در صورت تهیه، هزینه کمتر و وضعیت بهتر خواهد شد ایجاد شده با این حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر یک از اقدامات ذکر شده کاربردهای خاص خود را دارد و ممکن است استفاده از هر یک در شرایط مختلف مناسب و کاربردی باشد. به همین دلیل با وجود وجود فشارسنج روغن در بازار، فشار سنج خشک همچنان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن بی تاثیر است.


قیمت آنچوی روغنی و خشک چقدر است؟

بله، چون مورچه روغنی عملکرد بهتری نسبت به نوع خشک دارد، قیمت آن بالا خواهد بود و برای خرید آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید. اما برای اینکه بتوانید قیمت دقیق هر یک از این فشارسنج ها را تعیین کنید، باید مواردی را که بر قیمت تأثیر می گذارد، تجزیه و تحلیل کنید، مانند:

فروشگاهی که گیج فشار را خریده اید

نوع اندازه گیری فشار، دیجیتال یا دستی

گیج روغنی یا خشک

محدوده فشار نشان داده شده توسط فشارسنج

عملکردهای مانومتر داخلی

ساخت و مدل گیج فشار

۽...

هر یک از این مسائل می تواند ارزش یک فشار سنج را افزایش یا کاهش دهد و مستقیماً بر قیمت آن تأثیر بگذارد.


روغن و فشار سنج خشک بخرید

گیج فشار روغن و خشک را می توانید از مغازه های مختلف فعال در این منطقه خریداری کنید. در حال حاضر در کشور ما فروشگاه های اینترنتی متعددی وجود دارند که نوع گیج فشار ذکر شده را ارائه می کنند که می توانید به صورت آنلاین از آنها خرید کنید. با این حال، می توانید یک فشارسنج را از شهر یا استان خود خریداری کنید و آن را به آدرس دلخواه خود تحویل دهید. لازم به توضیح است که در زمان خرید گیج و روغن خشک، در صورت اعلام تمایل به خرید انواع روغن، فروشنده می تواند مخزن گیج را با روغن مورد نظر شما پر کرده و در اختیار شما قرار دهد. .


قسمت آخر

گروه بازرگانی آریا گیج یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی گیج روغن و فشار خشک می باشد. این گروه با بیش از 20 سال سابقه در این بخش یکی از قدیمی ترین شرکت های واردات و فروش تجهیزات صنعتی در کشور می باشد. با این حال می توانید به راحتی فشار سنج را از این مجموعه خریداری کنید. برای این کار به سایت گروه بازرگانی ابزار اندازه گیری آریا به آدرس co-asa.com مراجعه کنید.

رفرنس:

https://www.asriran.com/fa/news/892299/%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4

https://www.aftabir.com/reportages/view/4621/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


[ بازدید : 18107 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 18 خرداد 1402 ] [ 8:29 ] [ تیتر نوشت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر