ریاضیدان و تاریخ این علم مهم



ریاضیات در قلب دنیای مدرن قرار دارد و چه بخواهید چه نخواهید، بخش مهمی از زندگی انسان است. پشت تمام اختراعات تلفن های همراه، ماشین ها و کامپیوترها یا حتی هواشناسان ریاضیدانانی وجود دارند که در محاسبات و اختراعات گذشته، حال و آینده نقشی حیاتی داشته اند.

ریاضیات بخش مهمی از علم است، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چه کسی ریاضیات را اولین بار کشف کرد؟ همه ما مخترعان و افراد مهمی را می شناسیم که معادلات خاصی را در ریاضیات ایجاد کردند، اما به این فکر کرده ایم که اولین بار علم ریاضیات را چه کسی معرفی کرد.

ممتحن ریاضی

داستان کشف ریاضیات

ریاضیات ریشه در دوران ماقبل تاریخ دارد، اما شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ریاضیات برای اولین بار چه زمانی به کار رفته است، اما اطلاعاتی را می توان از برخی منابع به دست آورد.

اولین انسان ها در یک سیاره زندگی می کردند و در زندگی خود با اعداد، مغناطیس یا معادلات دیگر مانند ریاضیات کار می کردند.

به عنوان مثال، آنها باید یاد می گرفتند که چگونه برنامه ریزی کنند و چه زمانی وظایف را انجام دهند، یا محفظه هایی برای وعده های غذایی خود داشته باشند که همه اینها در روش ریاضی امروزی پنهان است.

البته شواهدی از 20 سال پیش در آفریقا وجود دارد که امروزه نیز به عنوان یک مفهوم نظریه ریاضی استفاده می شود. هندسه احتمالاً اولین مفهوم ریاضی بود که در آن زمان ایجاد شد و توسط مصریان پیشنهاد شد.

تاریخ ریاضیات

سال های اول تحصیل در رشته ریاضی

ریاضیات در مناطق مختلف جغرافیایی معرفی شد. با گذشت زمان، دستخوش تغییراتی شد که منعکس کننده قوانین ریاضی مختلفی بود که از رفتار طبیعت پیروی می کردند. ریشه برخی از قوانین به 6000 سال قبل باز می گردد، زمانی که قوانین ضرب، جمع و تقسیم به تدریج کشف شد.

دانشمندان مصری احتمالاً بیشترین سهم را در توسعه ریاضیات داشته اند و نظریه های بیشتری را کشف کرده اند.

روش های پیشرفته تری در حدود 2500 سال پیش در یونان در زمینه ریاضیات کشف شد که شامل فرمول های مختلف از جمله فیثاغورس می باشد.

اکثر کارشناسان معتقدند که اولین بحث علمی ریاضی به 2500 سال پیش برمی گردد، زمانی که دانشمندان با به اشتراک گذاشتن اطلاعات با یکدیگر توانستند اکتشافات مهمی در زمینه ریاضیات داشته باشند.

قدیمی ترین جدول ریاضی چهار هزار سال پیش در بین النهرین پدیدار شد.

قدیمی ترین نسخه های خطی مربوط به ریاضیات پاپیروس های مصری هستند.

از آن زمان اولین دانشمندانی وجود دارند که می توان گفت اولین ریاضیدانان بوده اند.

پس حسابدار چه شد؟

در واقع، ریاضیاتی که امروز می آموزیم، نتیجه ادغام فرهنگ های مختلف است که در نتیجه مجموعه ای از علوم مختلف به وجود می آید. همه کسی را می شناسند که فرمول ها و قضایای مختلف ریاضی را کشف کرده است، اما او اولین کسی نیست که ریاضیات را اختراع کرده است.

رفرنس: https://lotusmath.ir/product/دوره-جمع-بندی-ریاضی-انسانی/


[ بازدید : 7882 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 31 تير 1402 ] [ 11:16 ] [ تیتر نوشت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر