?????? ???? ???? ? ????? ??? ?? ????



در پاسخ به این سوال که بخاری برقی چیست، باید گفت: یک سیستم گرمایشی مطمئن و کوچک که برق را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند، بخاری برقی است. بخاری برقی اغلب از یک لوله خاکی تشکیل شده است که با سیم ریز احاطه شده است. الکتریسیته از مواد برای تولید انرژی گرمایشی استفاده می کند و سرامیک ها را گرم می کند که به مرور زمان محیط اطراف را گرم می کند.

انواع بخاری برقی

بخاری برقی انواع مختلفی دارد که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم با ما همراه باشید.

بخاری برقی فن دار

بخاری برقی با هوا دارای عنصری است که اطراف خود را گرم می کند و هوای داخل دستگاه این هوای گرم را به قسمت بیرونی می برد. بخاری برقی هوا دارای سنسور ترموستات است که به این معنی است که در صورت گرم شدن بیش از حد به طور خودکار خاموش می شود. به طور کلی می توان گفت که امروزه این نوع بخاری برقی طرفداران زیادی دارد.

مادر تابناک ngbona

بخاری برقی تابشی نوعی بخاری برقی است که دارای عناصر متعددی است که اغلب یک سطح بازتابنده در پشت آنها وجود دارد. میزان گرمایش بخاری برقی به تعداد عناصری که می سوزانید بستگی دارد. بخاری برقی برای گرمایش مستقیم استفاده می شود و برای مناطق جریان هوا مناسب است. این نوع بخاری بی صدا بوده و هیچ صدایی ایجاد نمی کند.

انواع مختلفی از بخاری برقی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز و هزینه های خود آنها را خریداری کنید.

بخاری برقی

این نوع بخاری برقی دارای المنت و فن است یعنی در صورت غیرفعال بودن فن می تواند محیط را پایین بیاورد و در سکوت محیط را پایین بیاورد اما با کمک فن بهتر عمل می کند. بنابراین می توان گفت که بخاری کنوکتور برقی مانند فن و بخاری تابشی قادر به انجام هر دو است. البته باید بدانید که بهترین برندهای این نوع بخاری برقی فولر، پارس خزر و برفاب هستند که می توانید هر یک از اقلام ذکر شده را در بازار ایران خریداری کنید.

بخاری برقی چگونه کار می کند؟

در مورد عملکرد بخاری برقی باید بگویم که یک المنت برقی است که انجام می دهد. یک عنصر الکتریکی متشکل از یک مقاومت و یک سیم نیمه هادی نازک که از مقاومت گرفته شده است. در این فرآیند الکتریسیته وارد مقاومت شده و به سیم منتقل می شود که سپس برق را به انرژی گرمایی تبدیل می کند و باعث گرم شدن آجر یا سرامیک می شود که در این صورت گرما به محیط منتقل شده و گرم می شود. محیط زیست.

بخاری برقی انرژی الکتریکی را می گیرد و آن را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند.

نحوه اتصال کالا به برق

در این قسمت شما را با نحوه اتصال یک آیتم به برق آشنا می کنیم. به طور کلی امکان اتصال مستقیم برق به هیچ قطعه ای وجود ندارد، زیرا در صورت بالا و پایین رفتن ولتاژ ورودی، دستگاه آسیب جدی دیده و ممکن است از کار بیفتد. بنابراین برای اتصال برق به المنت، یک مقاومت بین آنها قرار می گیرد و پس از عبور از مقاومت و تنظیم ولتاژ، جریان ثابتی به المنت منتقل می شود.

معایب بخاری برقی

استفاده از بخاری برقی به دلیل معایب زیر توصیه نمی شود:

ظرفیت گرم کردن مناطق بزرگ را ندارد.

مصرف بالای برق که در مقایسه با بخاری گازی گرانتر است. (مثلاً اگر همیشه روشن باشد، ماهیانه 200000 تن برق مصرف می کند.)

اگر چیزی داغ است، آن را آتش بزنید.

بخاری برقی چیست؟

بخاری برقی اغلب نوعی سیستم گرمایشی است که توانایی گرم کردن کامل محیط را ندارد و برای استفاده در محیط هایی که نیازی به روشن شدن دائمی سیستم گرمایشی نیست توصیه می شود. بخاری برقی برق را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. در مورد ساختار این نوع سیستم گرمایشی باید توجه داشت که به کمک دوشاخه، انرژی الکتریکی از خروجی به المنت منتقل می شود و پس از ورود به المنت، انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی تبدیل می شود. بخاری برقی انواع مختلفی دارد که بسته به سلیقه خود می توانید آنها را خریداری کنید.

بخاری های برقی اغلب در فضاهایی مانند اتاق های کوچک استفاده می شوند.

بوی بخاری برقی

بخاری های برقی به دلایل زیادی بوی بد می دهند. به دلیل مشکلات داخلی، در اثر پوسیدگی یا از بین رفتن یا افتادن جسم خارجی روی آن، همراه با سوخت، بوی بدی را در محل متصاعد می کند.

اگر بوی خوشی از دستگاه برقی به مشام می رسد سریعا آن را چک کنید و اگر چیز عجیبی روی آن بود دستگاه را خاموش کرده و تمیز کنید. با این حال، اگر چیز عجیبی در آن وجود ندارد، دستگاه را خاموش کنید، اجزای داخلی را بررسی کنید و هر چیزی که آسیب دیده است را تغییر دهید، بنابراین می توانید با یک برقکار حرفه ای در آنجا تماس بگیرید.

بخاری برقی چگونه کار می کند؟

عملکرد بخاری برقی مانند اتو برقی است که با کمک المنت ها و لوله ها یا خاک رس یک اتاق کوچک را گرم می کند. ابتدا برق دستگاه به کمک سیم به مقاومت المنت منتقل می شود و سپس انرژی الکتریکی وارد شده به المنت به انرژی گرمایی تبدیل می شود و سپس لوله سفالی یا آجر را گرم می کند.

عموماً از موتورهای الکتریکی بزرگ در کارخانه ها، ساختمان ها و ... استفاده می شود.

معایب بخاری برقی چیست؟

معایب بخاری برقی مشابه معایب بخاری برقی است. به طور کلی می توان موارد زیر را از جمله معایب کلی وسایل گرمایشی برشمرد:

مناطق بزرگ را گرم نمی کند

هنگامی که ترموستات کار نمی کند آتش بزنید

مصرف برق بالا و گران است

بخاری برقی جریان الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند

المان چگونه کار می کند؟

المنت قسمت اصلی بخاری برقی است و وظیفه اصلی آن تبدیل جریان الکتریکی به انرژی گرمایشی است. این عنصر از یک مقاومت و یک رشته سیم های نیمه هادی ساخته شده از نیکل کروم یا نیکرم تشکیل شده است که دارای جریان بالا و مقاومت بالایی در برابر گرما هستند. اما اصلی چگونه کار می کند؟ باید گفت جریان مستقیم از پریز از طریق سیم به مقاومت می گذرد و پس از تنظیم ولتاژ وارد المنت شده و برق را به انرژی گرمایشی تبدیل می کند.

به لطف المنت، گرمایش بخاری های برقی با فن فراهم می شود.

اثرات بخاری برقی بر بدن

در مورد عوارض این نوع بخاری برقی می توان به سرطان پوست اشاره کرد. البته علت سرطان پوست زمانی است که پوست در اثر حرارت مستقیم بخاری برقی چندین بار بسوزد و در این صورت باید بدانید که احتمال بروز سرطان پوست زیاد است. همچنین یکی از عوارض دیگر در برخی موارد صدای زنگ در گوش است. نمی توان گفت که این عوارض لزوما در همه افراد رخ می دهد. باید بگویم که در اکثر موارد ممکن است اتفاق بیفتد.

مشکلات رایج بخاری برقی

در این قسمت دلایل خرابی آتش سوزی برق و نحوه رفع مشکل را به شما می گوییم. از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخاری برقی روشن نمی شود

بوی سوختن لاستیک از ژنراتور برق می آید

دستگاه دارای اتصال به بدنه است

اگر المنت کار می کند، لامپ کلید خاموش می شود

اگر باتری کار نمی کند، چراغ کلید روشن می شود

علت روشن نشدن بخاری برقی چیست؟

اگر با این مشکل مواجه شدید، بهتر است ابتدا اتصال دستگاه به برق را بررسی کنید، پس از اطمینان از وصل بودن دستگاه به برق، اما کار نکردن، باید دوشاخه را چک کنید. با یک فازمتر چک کنید تا مطمئن شوید پریز برق دارد. بعد از این موارد می توانید دوشاخه و سیم اتصال را بررسی کنید و مطمئن شوید که شکسته یا آسیبی ندیده اند. در صورت بروز این مشکل در بخاری برقی می توان آنها را با بخاری برقی برای تعمیر تعویض کرد.

در برخی موارد مشکل دستگاه شما جزو موارد ذکر شده نیست و دلیل فعال نشدن آن خرابی کلید روشن و خاموش دستگاه است. خرابی کلید دستگاه را اغلب به راحتی می توان تشخیص داد، در صورت عدم تشخیص می توانید از آمپرمتر استفاده کنید و آن را به پایه کلید بخاری برقی متصل کرده و با خاموش و روشن کردن دستگاه، دست های آن را بررسی کنید. اگر کلید روشن باشد بازو به بی نهایت می رود و اگر خاموش باشد و روی صفر بماند می توان گفت کلید ابزار سالم است و مشکل از قسمت های دیگر است.

چرا بوی لاستیک سوخته از بخاری برقی می آید؟

بخاری برقی اغلب زمانی که دستگاه به تازگی خریداری یا تعمیر شده است بو می دهد. اغلب بوی لاستیک همان لاکی است که به تازگی تعویض شده است و پس از مدتی لاک به گرما عادت کرده و بوی بد آن از بین می رود. در برخی موارد مشکل دستگاه سوختن مقره هادی هاست.

در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه ممکن است رنگ کاملا سوخته و عایق هادی ها محافظت نشوند و حتی نسوزند. اگر نمی توانید بخاری برقی خود را تعمیر و سرویس کنید، می توانید از مراکز تخصصی خدمات تهویه مطبوع و گرمایش کمک بگیرید.

بخاری برقی دارای دستگاه اتصال به کیس می باشد

در این صورت باید دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که سیم لخت به بدنه دستگاه متصل نیست. بدنه پلاستیکی یکی از سیم ها در معرض شکستگی، حرارت زیاد و ... است. اگر به دلایلی از سیم جدا شود و سیم با بدنه دستگاه تماس پیدا کند باعث این مشکل می شود.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی


[ بازدید : 7854 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 6 شهريور 1402 ] [ 15:23 ] [ تیتر نوشت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر