??? ???? ??? ???? ? ??????? ???? ??



دانستن طرز تهیه کوکو سابی به شما در ایجاد یک وعده غذایی سالم کمک می کند. در این مطلب در مورد مواد، خواص و طرز تهیه کوکو گیاهی مجلسی صحبت کردیم. به یاد داشته باشید این دستور پخت کاکائو گیاهی برای 4 نفر کافی است. اگر می خواهید این غذا را برای افراد بیشتری درست کنید، باید اندازه ها را چند برابر کنید. اگر به این نوع مقاله ها علاقه دارید، حتما وبلاگ اسنپ مارکت را بخوانید و طرز تهیه غذاهای مختلف را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کاکائو گیاهی

برای پخت سبزی کاکائو به مواد اولیه ای نیاز دارید که در زیر به آنها اشاره کرده ایم. لطفا توجه داشته باشید که این دستور کاکائو گیاهی برای 4 نفر مناسب است. اگر می خواهید برای افراد بیشتر یا کمتر غذا درست کنید، این مقادیر را ضرب یا تقسیم کنید. و نه تنها این، برخی از ظروف ذکر شده در زیر برای تزیین یا در صورت درخواست هستند. به عنوان مثال، اگر به گردو یا مواد دیگر حساسیت دارید، از آنها در آشپزی استفاده نکنید.

آماده سازی تیم: 15 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه

مقدار غذای مصرفی

5 عدد تخم مرغ

سبزیجات (تره، گشنیز، اسفناج و جعفری) 500 گرم

روغن مایع به میزان لازم

بربری 1 قاشق

گردوی خرد شده 4 قاشق غذاخوری

فلفل، زردچوبه و نمک به میزان لازم

سیر 3 حبه

1 قاشق غذاخوری له شده

کاکائو گیاهی را برای 4 نفر به این صورت تهیه می کنید

طرز تهیه هویج کاکائویی مجلسی را در شش مرحله ذکر شده در زیر مشاهده می کنید. توصیه می کنیم ابتدا تمام مراحل را بخوانید و سپس شروع کنید. همچنین طرز تهیه کاکائو گیاهی را در فر و روی گاز توضیح داده ایم تا بتوانید از هر دو روش استفاده کنید.

گام اول

اولین مرحله در تهیه سبزی نارگیل خرد کردن سبزی است. بعد از اینکه سبزیجات را خوب شستید، بگذارید چند دقیقه در آبکش بمانند. توجه داشته باشید که سبزیجات را نباید برش داد و سپس شست. این کار باعث کندی کاکائو می شود.

مرحله دوم

یک کاسه مناسب با مقدار غذا انتخاب کنید. سبزیجات را بگذارید. سپس سیر پوره شده را به مواد اضافه کنید. مواد خود را با هم مخلوط کنید تا سیر کاملاً با سبزیجات مخلوط شود. سپس آرد را به مواد اضافه کنید و دوباره با چنگال مخلوط کنید. تخم مرغ ها را در ظرف دیگری بریزید و با چنگال هم بزنید تا یکدست شوند.

سطح سوم

ادویه هایی مانند زردچوبه، نمک و فلفل را به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس مخلوط تخم مرغ و ادویه ها را به سبزیجات اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. مواد را از کاسه تخم مرغ به کاسه اصلی منتقل کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا می توانید گردو و شاه توت را به موادتان اضافه کنید. در تهیه کوکو سبزی مجلسی از زرشک و گردو استفاده می شود. بنابراین می توانید آنها را حذف کنید. در حین پخت هم می توانید آنها را اضافه کنید.

فاز پنجم

بعد از آماده شدن مواد کوکو سبزی نوبت به پخت آن می رسد. برای تهیه کاکائو گیاهی روی گاز ابتدا باید روغن را روی آتش بگذارید تا بمیرد. سپس نیمی از مواد خود را اضافه کنید و با پشت قاشق خوب مخلوط کنید. اگر هنوز توت و آجیل اضافه نکرده اید، می توانید هم اکنون آنها را به کوکو سبزی اضافه کنید. بعد از آبکش کردن زرشک و مغزها، بقیه را اضافه کنید. بعد از پخت، یک طرف نارگیل را برگردانید تا طرف دیگر آن خوب بپزد.

فاز ششم

برای تهیه نارگیل با سبزی مجلسی هم می توانید از فر استفاده کنید. در این دستور کوکو سبزی ابتدا باید در فر را باز کنید و صبر کنید تا به دمای 180 درجه سانتیگراد برسد. سپس مواد را در فر قرار داده و با کاغذ بپوشانید. کاکائو را در طبقه وسط فر قرار دهید. بعد از 15 دقیقه آنها را بیرون آورده و سرو کنید. کوکو سبزی را می‌توانید با موادی مانند گوجه‌فرنگی، خیارشور، آجیل و سایر مواد تزئین کنید.

کوکو سبزی چه ویژگی هایی برای شما دارد؟

بسیاری از غذاها ویژگی های متفاوتی دارند. کاکائو سبز همچنین دارای خواصی است که برای سلامتی شما مفید است. در زیر می توانید این چهار علامت را بخوانید.

گشنیز، تره فرنگی و جعفری از سبزیجات پرفیبر هستند. بنابراین، این رژیم غذایی برای کسانی که از یبوست رنج می برند مفید است.

سبزی نارگیل علاوه بر فیبر می تواند اسید فولیک بدن را نیز تامین کند. اسید فولیک از کم خونی و کمبود آهن در بدن جلوگیری می کند.

پروتئین های سفیده تخم مرغ از پروتئین های موجود در گوشت و حبوبات ارزشمندتر هستند. در واقع می توان گفت این غذا در تقویت حافظه و رشد کودکان مفید است.

مویز یکی دیگر از مواد مورد استفاده در این غذا است. به دلیل وجود رنگدانه های متعلق به خانواده بیوفلاونوئیدها، مویز از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

برای تهیه بهترین کاکائو سبز این نکات را دنبال کنید

نکاتی برای پخت کوکو سبزی

اکنون اطلاعاتی در مورد طرز تهیه کوکو سبزی دارید. در زیر نکات طلایی برای تهیه این غذا آورده شده است. با دنبال کردن آنها غذاهای خوشمزه ای پیدا خواهید کرد.

افزودن آرد به مواد کوکو سبزی قوام آن را بهبود می بخشد.

اگر سبزیجات شما منجمد هستند، از آرد بیشتری در پخت و پز استفاده کنید.

استفاده از شعله افکن کاکائو را نمی سوزاند و همه چیز در دمای خاصی پخته می شود.

افزودن ماست به مواد کاکائو، آن را پیچیده تر می کند.

اگر می خواهید گیاه کاکائو بزرگتر شود، از بکینگ پودر استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، بهتر است ابتدا آن را به مخلوط ماست و تخم مرغ اضافه کنید. سپس این مواد را به ظرف اصلی منتقل کنید.

مصرف زیاد گشنیز کاکائو شما را تلخ می کند. بهتر است از گشنیز کمتر استفاده کنید تا طعم آن بهتر شود.

برای اینکه این غذا خوشمزه تر شود، سبزیجات را تفت دهید. در تهیه سبزی نارگیل این کار ضروری نیست. اما طعم آن را بهتر می کند.

هنگام ریختن مواد در تابه دقت کنید که روغن کاملا داغ باشد. این کار از له شدن دانه های کاکائو در هنگام چرخاندن مواد جلوگیری می کند.

از تابه تفلون استفاده کنید تا مواد به راحتی جدا شوند و به تابه نچسبند.
رجوع به مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-کوکو-سبزی/


[ بازدید : 4234 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 14 شهريور 1402 ] [ 15:19 ] [ تیتر نوشت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر