??? ?? ????? ??????



یک فر با طراحی خوب و انتخاب آن کمک زیادی به پخت خوب غذا می کند. در واقع فرهای با کارایی و کیفیت بالا نه تنها پخت و پز را برای شما لذت بخش تر می کنند، بلکه دوام و ماندگاری بالایی نیز دارند. این دستگاه با توجه به قابلیت های منحصر به فرد خود توانست جایگاه ویژه ای در آشپزخانه های مدرن داشته باشد. برای یافتن پاسخ صحیح به سوال فر توکار چی بخریم؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با اجاق گازهای ساختمانی

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم آشپزخانه که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، فر توکار است. در واقع این وسیله کاربردی به راحتی در داخل کابینت یا دیوار آشپزخانه نصب می شود و به همین دلیل فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال نمی کند. بهتر است بدانید که بهترین فر توکار در یک یا دو قسمت تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول جدید و کاربردی شباهت زیادی به مایکروفر دارد اما از نظر کارایی تفاوت های زیادی نسبت به مایکروفرهای معمولی دارد.

امروزه شاهد استفاده گسترده از این نوع فر در آشپزخانه های مدرن و حرفه ای هستیم زیرا برنامه های مختلفی برای پخت غذا دارد. فرهای توکار از آنجایی که طراحی بسیار جذابی دارند با دکوراسیون محیط هماهنگی بیشتری دارند. بهترین فر توکار به دلیل تنوع غذاهای پخته شده سرعت پخت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. خرید فرهای یکپارچه به دلیل ویژگی های خاص آن رو به افزایش است و با استقبال عجیبی در بین مردم مواجه شده است. دمای داخلی این دستگاه در تمام قسمت های محفظه به طور یکسان استفاده می شود.

در چه نوع فری نصب می شود؟

خوب است بدانید که اجاق های داخلی سه نوع هستند: فر برقی، اجاق گازی و فر گازی و برقی. در زیر به طور مختصر به هر یک از این انواع مختلف خواهیم پرداخت.

فر برقی توکار

در این نوع فر توکار، المنت های الکتریکی قسمت اصلی دستگاه برای پخت غذا هستند. این عناصر با ایجاد امواج گرما تولید می کنند و در نهایت غذا را می پزند. از آنجایی که اجاق های برقی سرویس لوازم خانگی بوش دارای سطوح یکنواخت و صاف هستند، تمیز کردن آنها بسیار راحت تر از اجاق های گازی است. همچنین فرهای برقی در مقایسه با فرهای گازی برنامه پخت بیشتری دارند. با انتخاب این نوع فرها هیچ محدودیتی در پخت غذا نخواهید داشت. همچنین فر برقی دمای بالاتری نسبت به فر توکار دارد. دمای ثابت در هنگام پخت نیز از دیگر ویژگی های این محصول است. با انتخاب فر برقی توکار مشکلی برای خاموش شدن شعله وجود ندارد.

اجاق گاز توکار

در زیر با بهترین فرهای توکار مدل گازی آشنا می شویم. در این نوع فر توکار پخت با گاز شهری معمولی انجام می شود. صرفه جویی در هزینه یکی از مهمترین مزایای این نوع فر توکار است. بهتر است بدانید که انرژی گاز در ایران ارزانتر از برق است. به علاوه این نوع فر توکار کمتر آسیب می بیند و هزینه نگهداری و تعمیر آن نیز بسیار کمتر است. غذای پخته شده در این نوع فر توکار بسیار لطیف و نرم است. علاوه بر این، فرهای گازی داخلی به سرعت گرم می شوند.

فر توکار برق و گاز.

این نوع فر توکار برای پخت غذا هم از برق و هم از گاز استفاده می کند. این نوع فر از مدل های گازی بهتر و کاملتر است. در این مدل فر توکار قسمت زیرین فر با گاز گرم می شود و انرژی مورد نیاز از برق در قسمت بالا تامین می شود. در حال حاضر این نوع اجاق های توکار از فن های خنک کننده و کانوکشن استفاده می کنند. برای انتخاب و خرید مناسب ترین فر توکار می توانید مدل های ذکر شده را بررسی کنید.

نگاهی کلی به انواع عملکرد اجاق های داخلی

بهتر است بدانید فرهای توکار دارای سه نوع چندکاره، کانوکشن یا تهویه دار و از نظر کارایی معمولی هستند. در زیر نگاهی به این انواع مختلف خواهیم داشت.

یک فر چند کاره

این فرها برنامه ها و تنظیمات مختلفی دارند. از آنجایی که گزینه های کنترل دما در اکثر اجاق ها انعطاف پذیرتر هستند، مصرف کنندگان انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت. به جرات می توان گفت که این نوع فرها پرکاربردترین و کارآمدترین فرهای موجود در بازار هستند، زیرا دارای برنامه های پخت متنوعی هستند. استفاده از مایکروفر یکی از ویژگی های مهم و شگفت انگیز این مدل است. این نوع فرها با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که دارند از بهترین اجاق های ساخته شده به شمار می روند.

فر کانوکشن یا فن

در فر کانوکشن یا فن دار از عناصر الکتریکی و اجاق های مایکروویو به طور همزمان استفاده می شود. در این نوع فر توکار حرارت به طور یکنواخت و در کل فر پخش می شود زیرا این مدل دارای فن داخلی می باشد. با استفاده از این محصول زمان پخت 30 درصد کاهش می یابد.

یک فر معمولی

خوب است بدانید که این نوع فر توکار فن ندارد و حرارت عموما به سمت بالا منتقل می شود. در این محصول گرما از بالا و پایین به داخل محفظه داخلی تابش می کند. هوای قسمت بالایی این نوع فر نسبت به سطح زیرین آن گرمتر است، بنابراین دو دمای متفاوت را در این محصول خواهید دید. برای انتخاب بهترین فر توکار باید از ویژگی های هر نوع ذکر شده آگاه باشید.

فر توکار خوب چی بخرم؟

هنگام خرید بهترین فر توکار، ممکن است سوالات زیادی برای شما پیش بیاید. فر توکار چه مارکی خوبه؟ فر توکار گازی بهتر است یا برقی؟ فر توکار خارجی خوبه یا ایرانی؟ و... این یکی از سوالات متعددی است که ممکن است داشته باشید. بهترین فر توکار دستگاهی است که علاوه بر زیبایی منحصربفرد دارای ویژگی ها و ویژگی های متنوعی نیز باشد. در متن زیر به طور مختصر به برخی از این توابع خواهیم پرداخت.

داشتن ریل تلسکوپی

یکی از مواردی که به شما در خرید یک فر خوش ساخت کمک می کند، داشتن ریل تلسکوپی است. سپس با استفاده از ریل تلسکوپی می توان سینی و قفسه های داخل فر را به راحتی جدا کرده و به حالت اولیه برگرداند. لوازم جانبی فرتوکار بوش

جدن

اگر می خواهید بهترین فر توکار را بخرید، باید وسیله ای را انتخاب کنید و بخرید که قابلیت آشپزی را داشته باشد. در واقع این ویژگی باعث ترد شدن غذا می شود.


[ بازدید : 16823 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 20 شهريور 1402 ] [ 10:28 ] [ تیتر نوشت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر