فولاد زینتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟



ابتدا کمی با ورق فولادی آشنا می شویم. این سازه به دلیل ترکیب شیمیایی خاص خود دارای خواص مکانیکی منحصر به فردی است. ورق فولادی به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی در بین مهندسین این رشته بسیار محبوب است. این نوع ورق از ترکیبات شیمیایی زیر ساخته می شود.

درصد بالایی از آهن، حداکثر 1.2 درصد کربن و برخی عناصر کروم، نیکل و مولیبدن. ترکیب کروم و نیکل باعث غیرفعال شدن این نوع ورق استیل دکوراتیو می شود.لازم به ذکر است که وجود مولیبدن در ترکیب شیمیایی این فلز باعث می شود تا در برابر خوردگی به ویژه در محیط های کاهش دهنده اسید مقاومت بالایی داشته باشد.

افزایش قیمت ورق فولادی به افزایش درصد کروم و مولیبدن آلیاژ بستگی دارد و با افزایش و کاهش این ترکیبات شیمیایی قیمت ورق فولادی افزایش می یابد. علاوه بر این، ورق دارای ترکیب شیمیایی متفاوت در شرایط کاری مختلف است. به عنوان مثال این نوع ورق در دسته لوازم خانگی و آشپزخانه و در صنعت پزشکی کاربرد دارد.

پوشش های فولادی بیشتر در محیط های خورنده استفاده می شوند. (فرآیند تولید ورق های فولادی طولانی است، پس از تعیین ترکیب شیمیایی آن در کوره های مخصوص این نوع فولاد، ورق های ضخیم آن باید در 7 مرحله نورد شوند.)

فولاد تزئینی چیست؟

یکی از انواع ورق های فلزی، ورق های فلزی تزئینی می باشد. از ویژگی های این نوع ورق فلزی می توان به درخشندگی، زیبایی، سطح صیقلی و مقاومت در برابر خوردگی بالا اشاره کرد. ورق های فولادی به صورت رول و ورق و همچنین ورق گالوانیزه در بازار موجود می باشد.

با توجه به مقاومت خوردگی قوی ورق گالوانیزه این سوال پیش می آید که تفاوت ورق گالوانیزه با فولاد چیست؟

یکی از محصولات فلزی تخت، ورق گالوانیزه است که سطح آن با چند میلی متر روکش فلز روی پوشانده شده است، اما در ترکیب شیمیایی ورق فولادی از فلزات گرانبهایی مانند کروم، مولیبدن و نیکل استفاده شده است.

ورق استیل تزیینی ورق استیل مهفا دکوری در سایزها و ابعاد مختلف در بازار موجود است و سطح آنها صاف و صیقلی بوده و اکثر آنها ضخامت کمی دارند.

کیفیت این نوع ورق ها زمانی مشخص می شود که در محیط هایی با شرایط خورنده استفاده شوند و مقاومت خود را حفظ کنند.

قیمت کاغذ تزئینی چقدر است؟

با توجه به نوسانات بازار قیمت ورق فلزی تزئینی 8 درصد است.


[ بازدید : 1556 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 7 آذر 1402 ] [ 9:22 ] [ تیتر نوشت ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر